کشف سلاح ساخت ترکیه درمنطقه بلد/دفع حملات داعش به شمال سامرا


کشف سلاحهای ساخت ترکیه درمنطقه بلد دراستان صلاح الدین و هلاکت ۲۰ داعشی دراطراف بیجی و دفع حمله تکفیریها به شمال سامراء از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی شبکه خبربه نقل از پایگاه العهد،دراستان صلاح الدین گزارش ها از درگیری های شدید نیروهای عراقی و تروریست های داعش در اطراف سامرا حکایت دارد. نیروهای عراقی در ادامه آزادسازی شهرهای استان صلاح الدین ، شهر سید غریب را نیز پاکسازی کردند.

محمد نوماس الفرطوسی، فرمانده کتائب العراق وابسته به نیروهای مردمی از کشف انبار سلاحهای ساخت ترکیه در یکی از منازل خیابان المحیط در منطقه بلد در استان صلاح الدین خبر داد.

کشف سلاح

وی افزود: دراین انبار 120 سلاح مُهر شده با پرچم ترکیه و 23 بمب محلی دست ساز که داعشیها از آن برای حمله به نیروهای امنیتی استفاده می کردند کشف شد.

از سوی دیگر منابع امنیتی از هلاکت 20 داعشی در اطراف بیجی و شمال سامراء خبر دادند و افزودند: نیروهای امنیتی ضمن دفع حمله داعش به مرکز ایست بازرسی در شمال سامرا هفت داعشی را به هلاکت رساندند.همچنین در بیجی نیروهای امنیتی موفق به دفع حمله داعش شدند و 13 تروریست را به هلاکت رساندند.

درهمین حال ریاض جلال توفیق، فرمانده نیروی زمینی عراق هدف ازدیدار اخیر خود از کرکوک را هماهنگی امنیتی برای نابودی تروریسم دانست و تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که نیروهای امنیتی بر تروریسم پیروز خواهند شد.

پیشروی نیروهای عراقی در مناطق شمالی ادامه دارد 

در عملیات نیروهای مردمی و ارتش عراق درشهر سنجار درغرب موصل نیز 280 تروریست داعش کشته و یا زخمی شدند. شورای نجات شهرفلوجه دراستان الانبار هم اعلام کرد: عناصر تروریستی داعش در حال فرار از ساختمان های دولتی شهرند .

نیروهای امنیتی و گروه های مقاومت مردمی در روزهای گذشته تعدادی از شهرها و روستاهای اطراف  فلوجه را از اشغال تروریست های اجاره ای آزاد کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد