عقب نشینی تروریست های النصره از بیت سحم/ زمین‌گیر شدن داعش در دیرالزور


به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، افراد مسلح جبهه النصره تحت فشار مردم و در پی تلاش ها برای برقراری آشتی از منطقه بیت سحم نزدیک جاده فرودگاه بین المللی دمشق عقب نشینی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اعتراضات مردم باعث شد تروریست های جبهه النصره از منطقه بیت سحم سوریه عقب نشینی کنند. خروج افراد مسلح جبهه النصره از این منطقه و رفتن به سمت اردوگاه الیرموک راه را برای پیشبرد آشتی به سمت تکمیل آشتی های محور بیت سحم ، ببیلا و یلدا باز می کند.  
 

 بیت سحم خالی از افراد مسلح جبهه النصره است، این گام مهمی در جهت برقراری آشتی است که در منطقه ببیلا موفقیت آمیز بوده و انتظار می رود در این منطقه که دارای موقعیت راهبردی در نزدیکی جاده فرودگاه است، به نتیجه برسد و افراد مسلح جبهه النصره به سمت اردوگاه الیرموک عقب نشینی کنند.
بیت سحم
 در حومه جنوبی دمشق تلاش ها برای برقراری آشتی ادامه دارد و گاهی موانعی به وجود می آید اما کمیته های آشتی و کمیته های دفاع ملی می گویند چاره ای جز موفقیت نیست و اهالی جنوب دمشق منتظر به نتیجه رسیدن این تلاش ها هستند.

 

شیخ صالح الخطیب رئیس کمیته آشتی در منطقه یلدا، گفت افراد مسلح سه گروه هستند گروهی با آشتی موافقند و گروهی با این اقدام مخالفند و گروه دیگر می گوید ما را رها کنید تا این منطقه را ترک کنیم. وی افزود من در این زمینه خوشبینم و اگر نیت صادقانه وجود داشته باشد و به نفع میهن و مسلمانان تلاش شود به نفع آنان خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است خروج افراد مسلح جبهه النصره از منطقه بیت سحم با اقدام استان ریف دمشق به وارد کردن مواد غذایی به منطقه یلدا نزدیک این منطقه همراه شد. این اقدام راه را برای بازگرداندن زندگی به این منطقه و باز کردن راه به سوی پایتخت، هموار می کند.

حلب: حلب همچنان کانون درگیری‌ها  

 از استان حلب در شمال سوریه گزارش شده است که نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مسلح اطراف منطقه «البریج» که هم اکنون به یکی از پیچیده‌ترین نقاط درگیری در این ریف شمال شرقی حلب تبدیل شده، به شدت درگیر شدند تا همزمان با آن کوی «الراشدین» و جبهه عملیاتی «الکلاسه» شاهد درگیری‌های مشابهی بین دو طرف باشد و یگان توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها در کوی «العامریه» را هدف قرار دهد.
حلب همچنان کانون درگیری ها

 اگرچه جدیدترین گزارش‌ها از ادامه درگیری‌ها اطراف نبل و الزهراء حکایت دارد و  نیروهای ارتش سوریه حمل النصره به نبل را که قصد نفوذ به آن را داشتند، دفع کردند. در حمله النصره به نبل و الزهراء «ابو قدامه الأردنی»، یکی از فرماندهان نظامی جبهه النصره در ادلب که فرمانده تروریست‌های خط شکن این گروه تروریستی شمرده می‌شد، نیز به هلاکت رسید. در جریان درگیری‌‌های روز دوشنبه نبل و الزهراء نیروهای ارتش سوریه و مبارزان این دو شهرک 3 تانک و یک نفربر گرفته و یک نفربر و 2 تانک دیگر آنها را نیز منهدم کردند.


اما هدف مهم‌تر تصرف این منطقه برای گروه‌های مسلح از کار انداختن آتش توپخانه ارتش سوریه است که از این نقطه همه روزه مواضع تروریست‌ها در ریف حلب را گلوله باران می‌کند. تروریست‌ها تلاش دارند، از این نقطه به عنوان مرکز ثقل و نقطه‌ای استراتژیک برای برهم زدن موازنه قوا در غرب حلب استفاده کنند. علاوه بر اینکه قرار داشتن این منطقه در سطح جغرافیایی بالاتر از مناطق اطراف اشراف کاملی به طرفی می‌دهد که کنترل آن را در دست گیرد.

در جبهه «عین العرب» کُردهای مبارز این منطقه مواضع خود در قبال داعش را تحکیم می‌کنند. این درحالی است که طی درگیری‌های روز دوشنبه مبارزان کُرد حدود داعشی را در محور عملیاتی جنوب شرقی این شهر در «مکتبا رش» و «انبارهای آب» به هلاکت رساندند و در منطقه «مزرعه داوود»، در شمال شرقی عین العرب 2 تانک و یک خودرو مجهز به تیربار سنگین داعش را منهدم کردند.
تشدید در گیری ها در حسکه
تشدید درگیری‌ها در محور غربی شهر «رأس العین» که با استان رقه، مهمترین پایگاه داعش در سوریه هم مرز است و پیشروی مبارزان کُرد به سمت جنوب شهرک «تل تمر»، واقع بین رأس العین و حسکه، به شدت داعش را از حملات غافلگیرانه مبارزان کُرد به وحشت انداخته و موجب شده، داعش ضمن متوقف کردن حملات خود در عین العرب، نگاه خود را بر منطقه «جرابلس» و از آنجا شهر «رقه» و همچنین بزرگراه «تل أبیض» معطوف و مواضع خود را در این مناطق و همچنین مناطق ممتد از «مبروکه» تا کوه «عبد العزیز»، در غرب شهر حسکه مستحکم کند.

این درحالی است که استقرار مبارزان کُرد در محور شمال غربی استان حسکه، بویژه در طول بزرگراه «تل تمر» تحرکات داعش در روستاهای «آشوری» منطقه را با مشکل مواجه کرده، به خصوص که این روستاها قبلا جولانگاه داعش بشمار می‌آمدند. ارتش سوریه نیز در ادامه عملیات‌های خود در این منطقه در با همکاری نیروهای دفاع ملی داعش را به عقب نشینی بیش از پیش به سمت کوه عبد العزیز واداشته که مهمترین پایگاه این گروه تروریستی تکفیری در استان حسکه بشمار می‌آید.

در حال حاضر ارتش سوریه در تدارک برای آغاز عملیات نظامی گسترده در کوه عبد العزیز است، بخصوص که عشایر منطقه نیز به شدت از ارتش سوریه حمایت و با آن همراهی می‌کنند، با آزادسازی کوه عبد العزیز هدف بعدی ارتش سوریه بی‌تردید شهر «الشدادی» خواهد بود، یعنی پایگاه اصلی داعش در ریف جنوبی حسکه، با تصرف الشدادی می‌توان گفت، حضور داعش محدود به شرق حسکه و شهر «الهول» خواهد بود که تنها ٣٠ کیلومتر با مرزهای عراق فاصله دارد.

 زمین‌گیر شدن داعش در دیرالزور

زمین گیر شدن داعش در دیرالزود

 اما در دیر الزور گروه تروریستی تکفیری «داعش» که سودای تصرف فرودگاه نظامی دیر الزور را در سر داشت پس از حملات مکرر و تحمل خسارات جانی و مالی بسیار سنگین هم اکنون اطراف این فرودگاه زمین گیر شده و می‌توان گفت، دیگر نشانی از آن حملات همه جانبه نیست، به همین دلیل مناطق اطراف فرودگاه امن گزارش شده و جنگنده‌های ارتش سوریه هر از چندگاهی به مواضع داعش در این منطقه را گلوله باران می‌کنند. این درحالی است که همچنان خبرهایی مبنی بر پیوستن عشایر استان دیر الزور و ریف آن به نیروهای ارتش سوریه به گوش می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد