تجهیزات جدید نظامی ژاپن/ تصویب بزرگترین بودجه دفاعی


ژاپن روز چهارشنبه بزرگترین بودجه دفاعی تاریخ خود را برای سال مالی پیش رو تصویب کرد. این در شرایطی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مواجهه با تداوم اختلافات ارضی با چین، به دنبال تقویت نظارت ژاپن بر آبهای منطقه ای این کشور است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، دولت ژاپن اعلام کرد: توکیو در سال مالی منتهی به مارس 2016 رقم چهار تریلیون و 980 میلیارد ین (41 میلیارد و 970 میلیون دلار) صرف مسائل دفاعی خواهد کرد که برای سومین سال متوالی افزایش خواهد یافت.

تصویب بزرگترین بودجه دفاعی تاریخ ژاپن
یک مقام وزارت دفاع ژاپن گفت: این بزرگترین بودجه دفاعی ژاپن تا کنون است. پیشتر بزرگترین بودجه دفاعی ژاپن چهار تریلیون و 960 میلیارد ین در سال 2002 بوده است.
تخصیص این بودجه بیانگر تمایل آبه به ایجاد یک ارتش فعال تر است و حامیان وی می گویند این اقدام واکنشی به افزایش تنش ها با چین بر سر مالکیت جزایر دریای چین شرقی است.

تجهیزات نوین نظامی ژاپن

تجهیزات نوین نظامی ژاپن
نگرانی ژاپن درباره چین رو به افزایش است و چند کشور منطقه ادعاهای ارضی پکن را روز به روز تجاوزکارانه تر می‌دانند.
این در حالیست که منتقدان آبه تمایل وی به تقویت ارتش را برای رهایی از قید و بندهای سیاست صلح طلبانه ژاپن می‌دانند.
در میان فهرست خریدهای تسلیحاتی وزارت دفاع ژاپن 20 فروند هواپیمای گشت دریایی quotation mark P-1 quotation mark با قیمت 350 میلیارد ین دیده می‌شود.

تصویب بزرگترین بودجه دفاعی تاریخ ژاپن
ژاپن همچنین پنج فروند هواپیمای V-22 موسوم به quotation mark عقاب دریایی quotation mark که توان مانور آن در سطح بالگرد و شش فروند جنگنده استیلث اف-35A خریداری خواهد کرد.

 

تجهیزات نوین نظامی ژاپن

وزارت دفاع ژاپن به علاوه قصد دارد یک ناوگان از هواپیماهای بدون سرنشین را در یک بازه زمانی پنج ساله خریداری کند که بخشی از آن بوسیله این بودجه تامین خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد