اگر دولت در اجرای توافقنامه جدیت داشت، حوادث کنونی یمن را شاهد نبودیم

رهبر جنبش انصارالله یمن، با اشاره به برخی کارشکنی ها در روند پیشرفت گفتگوهای ملی در این کشور، تاکید کرد: اگر «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور، با جدیت عملی شدن توافقنامه «صلح و مشارکت ملی» را پیگیری می کرد، ما امروز چنین حوادثی را در کشور شاهد نبودیم

به گزارش گروه ترجمه» پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش «انصارالله» یمن، سه شنبه شب، در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های خبری پخش شد، تاکید کرد، این کشور در وضع کنونی، با چالش ها و خطرهای فراوان داخلی رو به روست که گذر از این مرحله، هوشیاری بالایی می طلبد.

«الحوثی» همچنین با بیان اینکه دولت صنعا، علیه گفتگوهای ملی اخیر توطئه صورت داد تا مانع از تحقق عملی نتایج این گفتگوها شود، بر ضرورت پایبندی گروه ها و احزاب برای پیشبرد آرمان های این گفتگوها تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اعتراض های انقلابی ملت یمن علیه فساد در کشور، نتایج مهمی برای ملت یمن، از جمله امضای توافقنامه صلح و مشارکت ملی، در برداشته است.

 

رهبر جریان «انصارالله» یمن همچنین تاکید کرد، اگر «عبدالربه منصور هادی»، رئیس جمهور این کشور، با جدیت عملی شدن توافقات اخیر توافقنامه «صلح و مشارکت ملی» را پیگیری می کرد، ما امروز شاهد حوادث کنونی کشور نبودیم.

 

برخی از مهم ترین جملات عبدالمالک الحوثی در سخنان سه شنبه شب خود:

* یمن اکنون با لحظات مهمی در تاریخ خود رو به روست.

* قدرت های بزرگ در حال توطئه علیه یمن و مردم آن هستند.

* آنهایی که مسئولیت دارند و تصمیم گیرندگان کشور، به مرحله مهمی وارد شده اند.

* برخی از مقامات، علیه دستاوردهای گفتگوی ملی توطئه می کنند.

* چرا آنان به وظائف خود وجه نمی کنند و اقدام مهمی برای تحقق اهداف توافق شده گفتگوی ملی صورت نمی دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد