عمان به متجاوزان جنگ یمن کمک نمی کند


وزیر خارجه عمان تصمیم این کشور مشارکت نکردن در عملیات نظامی در یمن را مبتنی بر برخی اصول دانست و تاکید کرد که پادشاهی عمان نمی‌خواهد تاریخ آن را یکی از شرکت ‌کنندگان در جنگ یمن بشناسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از گذشت دو هفته از تجاوز عربستان سعودی به مردم مسلمان یمن، اعتراض ها و مخالفت ها با این اقدام افزایش یافته و حتی هم پیمانان سنتی عربستان نیز، از همراهی این کشور در تجاوز به یمن سرباز می زنند.

یوسف بن علوی وزیر خارجی پادشاهی عمان در گفت‌وگو با رادیو الوصال این کشور اعلام کرد که این پادشاهی مجموعه‌ای از مبانی را در اختیار دارد که برای عدم مشارکت در عملیات توفان قاطع بر آن‌ها تکیه کرده است.

وی تأکید کرد که پادشاهی عمان خواستار ثبات است و نمی‌تواند در تناقض با مواضع خود عمل کرده و در عملیات نظامی شرکت کند.

وی تأکید کرد که پادشاهی عمان نمی‌خواهد که تاریخ آن را یکی از مشارکت کنندگان در این جنگ بداند، علاوه بر اینکه احساسات خروشان مشترکی بین شهروندان عمان و یمن وجود دارد که مانع از مشارکت عمان در این جنگ می شود.

 

امروز نیز مجلس پاکستان در پاسخ به درخواست های مکرر و فشارها و تهدیدات آل سعود، اعلام کرد در حمله به یمن با سعودی ها همراه نمی شود و ضمن رعایت بی طرفی، به وظیفه انسانی و اخلاقی خود در کمک به آسیب دیدگان جنگ عمل خواهد کرد.

عربستان امید زیادی به کمک گرفتن از ارتش پاکستان برای آغاز تهاجم زمینی علیه یمن داشت، اما نه تنها پاکستان، بلکه کشور عمان که همسایه عربستان است نیز، با حاکمان بی تجربه سعودی همراهی نکرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد