غرب و آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران بهانه‌جویی می‌کردند


سخنگوی دولت با بیان اینکه در دکترین دفاعی ایران استفاده از بمب اتمی وجود نداشته و ندارد، گفت: غرب و آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران بهانه‌جویی می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،محمدباقرنوبخت شامگاه جمعه در ویژه برنامه بانوی آب و آیینه شبکه استانی باران گیلان با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)،اظهارداشت: این روز را به تمامی مادران و بانوان ایرانی تبریک می‌گویم و با هدف تبریک این روز به مادرم به رشت سفر کردم.

وی با بیان اینکه دولت روزهای پرتراکم پایان سال 93 را با شرایط مطلوبی سپری کرد، افزود: دولت تدبیر و امید در طول تعطیلات نوروز نیز به شدت درگیر مباحث مذاکرات هسته‌ای بود.

دولت برای اشتغال جوانان برنامه ویژه دارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال از مهمترین مشکلات مردم است، گفت: دولت برای اشتغال جوانان ایرانی در سال 94 برنامه‌های ویژه‌ای دارد که اجرایی می‌شود. نوبخت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای لوزان، تصریح کرد: باید برای استفاده بهینه از انرژی هسته‌ای تلاش کنیم و دولت از حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

وی با بیان اینکه سه حوزه برای استفاده از انرژی هسته‌ای وجود دارد، گفت: در مقاصد صلح‌آمیز کشورهای متعددی از آن بهره می‌برند ولی هیچ منعی بر اساس قوانین بین‌المللی برای استفاده صلح‌آمیز وجود ندارد.

آمریکا همواره از روسیه می‌خواست به ایران کمک نکند

سخنگوی دولت با بیان اینکه اغلب کشورها مشتری انرژی هسته‌ای هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا بارها از دولت روسیه می‌خواست که ایران از انرژی هسته‌ای بهره نبرد و به ایران کمک نکنند. نوبخت با اشاره به مرحله دوم حوزه هسته‌ای، افزود: معدود کشورهایی از جمله ایران هستند که چرخه کامل سوخت هسته‌ای را دارند و علاوه بر اینکه مشتری هستند خود نیز غنی‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم حوزه هسته‌ای نیز برخی کشورها به دنبال بمب هسته‌ای بودند و برخی کشورها این را دارند، گفت: ایران علاقمند به فعالیت در حوزه صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و هرگز به دنبال تسلیحات هسته‌ای نبوده و نیست.

معاون رئیس جمهوربا تأکید بر اینکه دردکترین دفاعی ایران استفاده ازبمب اتمی وجود ندارد، اظهارداشت: ایران همواره اعلام کرده است که به دنبال ورود به ساخت بمب هسته‌ای نبوده و نیستیم ولی غرب و آمریکا با بهانه‌جویی به این مسئله دامن می‌زده و امروز شادمانی می‌کند که چیزی که ما دنبال آن نبودیم را غرب از ما گرفته و از اقدام ایران جلوگیری کرده است.

گیلان ایستگاه پانزدهم کاروان تدبیر و امید

نوبخت با بیان اینکه دولت در 26 و 27 فروردین ماه جاری میهمان مردم گیلان است، گفت: جلسات خوبی در تهران با حضور استاندار و نمایندگان گیلان برگزار شد. وی با اشاره به اینکه تمامی وعده‌ها و مصوبات دولت در سفرهای استانی جزو کارهایی است که نتایج آن کوتاه مدت است، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات محدود طرح‌های استانی توسط استانداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه یزی به رئیس جمهور پیشنهاد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه دولت از وعده‌های ناشدنی به شدت پرهیز می‌کند، تصریح کرد: باید از ظرفیت استان‌ها برای توسعه آن نهایت بهره را برد.

برنامه‌های یکساله دولت برای توسعه گیلان

نوبخت با بیان اینکه گیلانی‌ام و گیلان را خوب می‌شناسم، افزود: در بخش حمل و نقل و را‌‌ه‌آهن، بزرگراه‌ها، کنارگذرها، آب‌رسانی،بخش کشاورزی، فرهنگ و هنر و احداث هتل‌های 5 ستاره در مدت یکسال در گیلان از مهمترین موضوعاتی است که در سفر دولت به گیلان بررسی و مصوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ده‌ها هزار شغل برای مردم گیلان ایجاد می‌کنیم، عنوان کرد: در قبال تمام مردم کشور مسئول هستم و جلسات خوبی در سطح ملی برای توسعه گیلان تشکیل دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رسانه‌ها پیگیر مصوبات دولت باشند، گفت: برای همه بخش‌های گیلان برنامه داریم و از هیچ تلاشی برای کمک به همه استان‌ها دریغ نمی‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه آزادراه قزوین رشت از منجیل باید از کوه‌های البرز عبور می‌کرد که متوقف شد، تصریح کرد: راه‌های بسیاری طرح‌ریزی و بررسی شد.

وی با بیان اینکه بخشی از آزادراه قزوین به رشت در قطعه منجیل، قبل از عید امسال افتتاح شد، گفت: 5 تونل رفت و برگشت در رشته کوه البرز در حال اجرا است و این قسمت از  آزاد‌راه قزوین به رشت تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: باقیمانده 8 کیلومتری قزوین به رشت یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی در این خصوص در سفر دولت به گیلان گرفته می‌شود، در مورد صنعت چای و برنج گیلان نیز شاهد مصوبات خوبی هستیم.

تحریم‌ها اثری بر اراده ملت ایران نداشته است

نوبخت با بیان اینکه دولت بعد از مبارزه طاقت‌فرسا در مذاکرات هسته‌ای به گیلان سفر می‌کند، گفت: جهان در سفر رئیس جمهور به گیلان شاهد همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت و پشتوانه مردمی دولت خواهد بود.د وی با بیان اینکه تحریم‌ها اثری بر اراده ملت ایران نداشته است، اظهار داشت: غرب تحریم‌ها را به عنوان جفا و عامل محدودیت ایران می‌دانست ولی باید بگوییم که تحریم‌ها فقط یک مشکل اقتصادی برای ملت بود و تأثیری بر رشد کشور نداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد