بازدید حیدر العبادی از پایگاه نظامی الحبانیه در رمادی/ آغاز عملیات آزادسازی الانبار


نخست وزیر عراق به منظور نظارت مستقیم بر عملیات نظامی علیه داعش در استان الانبار، به این استان سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با آغاز عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی الانبار از داعش، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به منظور نظارت بر این عملیات وارد این استان شد.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نخست وزیر عراق به منظور نظارت مستقیم بر عملیات نظامی علیه داعش در استان الانبار، به این استان سفر کرده است.

بر اساس اعلام این منبع نخست وزیر عراق در بدو ورود به الانبار به پایگاه نظامی «الحبانیه» در شهر رمادی رفته است.

العبادی در جریان این سفر درباره چگونگی تسلیح عشایری که قصد مشارکت در عملیات ارتش را دارند، با مسئولان این استان رایزنی می‌کند.

«قاسم المحمدی» فرمانده منطقه عملیاتی الانبار عراق دیروز اعلام کرد، عملیات آزادسازی و پاکسازی کامل استان الانبار از منطقه «السجاریه» آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای ارتش عراق مصمم به بیرون کردن تروریست‌ها از الانبار و تخلیه آن از داعش هستند.

«صالح کرحوث» رئیس شورای استانداری الانبار نیز در ارتباط با عملیات فوق گفت: در این عملیات نیروهای ارتش، پلیس و عشایر مشارکت دارند.

وی شمار عشایر حاضر در این عملیات را ۱۰ هزار نفر اعلام کرده است.

«عادل الفهداوی» یک مقام دیگر استان الانبار نیز اعلام کرد، ارتش نیروهای داوطلب مردمی این استان را به سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سایر تجهیزات نظامی مجهز کرده است.

خبرهای تکمیلی از الانبار حاکی است که در اولین روز عملیات بزرگ آزادسازی الانبار، نیروهای مسلح عراق دو منطقه را در شرق «رمادی» (مرکز استان الانبار) آزاد کردند و ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند، هفت روستا نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد